środa, 8 stycznia 2014

MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ

No dobrze mamy Nowy Rok i co dalej. Na ten nowy rok postanowiłam postawić na zasadę "Mniej znaczy więcej". Co przez to rozumiem? Zacznę wprowadzać w swoje życie prostotę. W jaki sposób będę to robiła? Zacznę od przemyślenia - czego dokładnie potrzebuje do sprawnego funkcjonowania. Nie będzie tego dużo. Ostatnio spakowałam się w jedną walizkę i zabrałam ze sobą same najbardziej potrzebne rzeczy. Nie jest tego więc, aż tak dużo. Prostota uwalnia  od uprzedzeń, ograniczeń i obciążeń, które nas rozpraszają i stresują. Przynosi także rozwiązanie wielu problemów. Jednak prowadzenie prostego życia nie przyjdzie mi na pewno zbyt łatwo. Jak większość uzależniłam się od wielu rzeczy. Uwielbiam kupowanie kosmetyków i nowych ciuchów - jak każda kobieta. Nie twierdzę, że tego zaprzestane ale zacznę bardziej przywiązywać uwagę przed zakupem jakiejś rzeczy czy na pewno jej potrzebuję. Jednak jakby głębiej na to spojrzeć, do życia naprawdę nie potrzebujemy zbyt wielu rzeczy. Stawiam przede wszystkim na prostotę i naturę w jedzeniu, kosmetykach, życiu i pasji. Podsumowując ubiegły rok stwierdziłam, że z przesadą i nadmiarem wiąże się wiele niebezpieczeństw. Coraz więcej ludzi pragnie odkryć na nowo radość i dobrodziejstwo skromnego, bliższego naturze życia. Za dala od żarłocznego społeczeństwa konsumpcyjnego szukającego jego sensu, który pozostawałby w harmonii z naszą epoką.



Oczywiście - nie będę radykalnie zmieniać swojego sposobu bycia. Jestem bowiem włosomaniaczką i uzależniłam się od kosmetyków, które w idealny sposób pielęgnują moje włosy. Jednak raz na 2 tygodnie postaram się zamieszać posta - który opisze w jak prosty sposób uporządkować swoje sprawy. Rozpoczynając od uporządkowania własnego mieszkania a kończąc na domowych sposobach na poprawę urody. Wiem bowiem jak ważne dla każdego człowieka jest uporządkowanie swojego życia. A my ciągle tylko narzekamy, że nie ma na to czasu. Nie prawda! pokażę Wam jak w prosty sposób - odzyskać wewnętrzny spokój :)

Zainspirowała mnie książka Dominque Loreau "Sztuka prostoty" w której autorka opisuje niektóre życiowe sprawy w sposób prosty i przejrzysty. 26 lat mieszka w Japonii i stara się wcielać w życie sztukę orientu. Polecam Wam tę książkę :) ja otrzymałam ją na Gwiazdkę i dziękuję osobie, która mi ją podarowała - to był strzał w dziesiątkę. 


Co myślicie o cyklu "Mniej znaczy więcej"? 

A jak Wam się podoba nowe logo mojego bloga :)?
Czekam na komentarze 


Trzymajcie się ciepło,
CZARNA

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję za współpracę przy tym projekcie :)

      Usuń
  2. Mój numer konta nie uległ zmianie:P Nowa wersja loga jest jeszcze fajniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  3. w gruncie rzeczy prostota jest bardzo skomplikowana, więc życzę powodzenia : ) jest też bardzo kusząca, wiesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że prostota jest skomplikowana ale będę się starała ją wcielać w życie w prostych rzeczach np. domowej pielęgnacji itp. Jest kusząca - zachęcam Cię do przeczytania książki, miejscami trochę filozoficzna ale w gruncie rzeczy uświadamia wiele rzeczy i daje dużego pozytywnego kopa :) pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...