poniedziałek, 4 listopada 2013

SIEMIę LNIANE

Hej Kochani,
przez weekend stwierdziłam, że zaczynam pić siemię lniane. Rozmowy rodzinne na temat oleju lnianego, który piła prawie cała rodzina - nakręciły mnie na eksperyment z tymi nasionami :)

Przez miesiąc będę piła szklankę z 3 łyżeczkami (nie zmielonego) siemienia lnianego zalanego gorącą wodą. Swój eksperyment rozpoczęłam wczoraj - serwując sobie koktaj z jabłkiem i bananem + ww. eliksir z nasionami lnu.  
Mój eksperyment zakończę 3 grudnia :)



Dlaczego siemię lniane?


Kosztuje grosze - ja za torebkę nie zmielonych nasion lnu zapłaciłam 3,20 zł (250 g) Te nasionka posiadają wiele drogocennych substancji potrzebnych naszemu organizmowi. Zawierają m. in. bardzo dużo kwasów tłuszczowych Omega -3 (zawartych zazwyczaj w rybach), zdrowego błonnika i wiele witamin i minerałów (w tym witaminy E tzw. witaminy młodości). Wpływają dobrze na nasze zdrowie, układ pokarmowy oraz na wygląd (włosy i cerę).

W jakiej postaci najlepiej spożywać nasiona lnu?

Radziłabym spożywać siemię lniane w postaci nasionek - można je równie dobrze zmiksować lub zmielić. Jeżeli je zmielimy - pamiętajmy o tym, żeby szybko je spożyć bo zawarte w nich tłuszcze szybko jełczeją.



Z czym łączyć siemię lniane?

Myślę, że najlepsze są koktajle. Ja codziennie wieczorem będę zalewać gorącą wodą 2-3 łyżeczki nie zmielonego siemienia lnianego w szklance. Przykryje talerzykiem aby się zaparzyły a następnego dnia zmiksuje je z bananem, dodając 2 łyżki mleka. Pycha! Jeżeli robicie sałatki, mięsko czy desery - dodajcie po kilka ziarenek do dania. Te nasiona nie mają smaku a mogą zdziałać cuda.



Jakiego efektu oczekuje? 

Oczekuje, że nasionka wpłyną korzystnie na moje włosy i cerę. 
Czas eksperymentu: 1 miesiąc (do 3 grudnia)

W grudniu opiszę Wam moje spostrzeżenia na temat efektów z kuracji z siemienia lnianego. Zachęcam Was do przyłączenia się do mojej akcji :) 

A Wy macie swoje triki na spożywanie siemienia lnianego?

Buziaczki,
CZARNA 

1 komentarz:

  1. Świetny pomysł! Ja póki co nie mam za bardzo możliwości na picie siemienia, ale na pewno kiedyś też sobie zrobię taki eksperyment. Czekam na opis efektów :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...