sobota, 26 października 2013

WYPADANIU WŁOSÓW MÓWIMY - NIE!


Hej Kochani,
jak już wcześniej Wam wspominałam tutaj przyjmowałam przez 6 tygodni kurację od dermatologa - Alpicort E i Gelacet w saszetkach (przez 30dni). Przez cały okres przyjmowania lekarstw - piłam pokrzywę (2x 2 saszetki) i przyjmowałam skrzyp polny w tabletkach (1 tabletkę) o czym wspominałam Wam tutaj. Kurację zakończyłam 16 października i po wizycie kontrolnej u mojego dermatologa jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Spróbuje Wam opisać moje spostrzeżenia na temat wypadania włosów oraz podzielić się wiedzą którą nabyłam w trakcie leczenia. Zacznijmy od początku.

Dlaczego włosy wypadają ?



Jest wiele czynników, które mogą powodować wypadanie włosów i czasami trudno stwierdzić co w konkretnym przypadku jest przyczyną. Trzeba uświadomić sobie dlaczego włosy wypadają. Dzieje się tak gdy:

- mamy dużo stresów,
- wahają nam się hormony
- stosujemy złą dietę
- mamy stan zapalny skóry
- źle pielęgnujemy włosy i ich kondycja jest w kiepskim stanie
- wypadają bo jest to reakcja na leki lub choroby przebyte/rozwijające się (anemia itp.)
- uzależnione jest to od pory roku (po lecie wypada nam więcej włosów niż zimą)



Sposobów jest wiele. Przede wszystkim winą jest - czas. Tak tak Kochane - ja też ciągle przekładałam wizytę u lekarza i stawienie czoła temu problemowi. Kupowałam dużo kosmetyków na wypadanie włosów - nie znając zupełnie przyczyny. Dlatego ja osobiście radziłabym w pierwszej kolejności: 

1. Zastanowić się co może być przyczyną wypadania włosów: 
  • czy wydarzyło się coś bardzo stresującego w przeciągu miesiąca?
  • czy rozpoczęłaś przyjmować proszków antykoncepcyjnych?
  • czy nie przeszłaś/eś choroby w ciągu miesiąca? 
  • lub nie przyjmowałaś/eś kuracji antybiotykami/lekami?
  • czy nie masz łuszczycy, zapalenia skóry?
  • czy prawidłowo się odżywiasz?
  • czy w sposób prawidłowy pielęgnujesz swoje włosy i skórę głowy?

Jeżeli uświadomisz sobie możliwą przyczynę wypadania włosów - będzie Ci łatwiej z tym walczyć! :) 

2. Udać się do lekarza pierwszego kontaktu i zrobić sobie badania kontrolne (krew, mocz itp.) 

3. Po zrobieniu badań - udać się do dermatologa i omówić złożoność problemu. W każdym przypadku będzie to zupełnie co innego. Trzeba być bardzo szczerym w rozmowie - lekarz dobierze odpowiedni sposób walki z wypadaniem włosów.

4. Zastosować kurację przepisaną przez dermatologa.

5.  Zadbać o dietę i dobre samopoczucie :) !! stres to wróg numer 1 w walce z wypadaniem włosów


Jakie rezultaty osiągnęłam po przyjęciu całej kuracji?

Włosy są grubsze i bardziej błyszczące. Praktycznie nie wypadają - jedynie kilka włosów przy czesaniu lub myciu głowy ale jest to dosyć normalne. Wyrosło mi też dosyć dużo nowych włosów (to zapewne przez Alpicort E - który w składzie posiada hormony żeńskie i przeciwdziała łysieniu androgenozależnym). Zauważyłam także duży wzrost włosów, jakieś 2,5 cm ^^!! Nie przetłuszczają się tak często - myje je co drugi a nawet trzeci dzień.




 Buziaczki,
 CZARNA

4 komentarze:

  1. ładne wyglądają ; ) więc gratuluję sukcesów w kuracji, ja też miałam problem z wypadaniem, ale było to spowodowane odchudzaniem, na szczęście wszystko już dochodzi do normy, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne masz włosy. Farbujesz? Gratuluję pokonania wypadania, ja jeszcze walczę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. farbowałam henną ostatnio więc wpadają w rudawy kolor :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...